دانلود رایگان فیلم و سریال با لینک مستقیم

به تیک فیلم خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵

قوانین تیک فیلم

جدیدترین فیلم ها

دانلود فیلم اسب
دانلود فیلم اطراف آرامش
دانلود فیلم پیش خواهد آمد
دانلود فیلم هیهات
دانلود فیلم نزدیک تر
دانلود فیلم داره صبح میشه
دانلود فیلم امکان مینا
دانلود فیلم خاکستر و برف

برای مشاهده همه فیلم های جدید کلیک کنید

خرید 200 کارتون دوبله فارسی
به جای خرید یک مجموعه جا گیر از کارتونهای دلخواه خود با قیمت معادل 150 هزار تومان فقط 16000 تومان پرداخت کنید و در قالب 9 دی وی دی این مجموعه را در اختیار بگیرید ! ( 90 درصد صرفه جویی در هزینه و صرفه جویی در فضا )

» برای مشاهده توضیحات و تصاویر بیشتر این محصول اینجا را کلیک کنید ...

قیمت: فقط و فقط 16000 تومان
خرید انیمیشن

دانلود فیلم قندون جهیزیه

دانلود فیلم ایرانی قندون جهیزیه

دانلود فیلم قندون جهیزیه کم حجم

دانلود فیلم قندون جهیزیه با حجم کم و لینک مستقیم

دانلود فیلم قندون جهیزیه

نقد و بررسی فیلم قندون جهیزیه

فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» اولین ساخته علی ملاقلی پور، فرزند مرحوم رسول ملاقلی‌پور از 21 مرداد ماه به سرگروهی سینما پردیس زندگی اکران شده است. «قندون جهیزیه» فیلمی اجتماعی با زمینه طنز است که به رابطه ی فرهنگ صاحب خانه و مستاجر می پردازد. سرمایه گذاری این فیلم بر عهده شرکت سینمایی فدک فیلم و سهند ترابی بوده و پخش آن بر عهده نسیم صبا است. «قندون جهیزیه» در جشنواره فیلم شهر و جشنواره فیلم کوتاه سما حضور داشت. علی ملاقلی‌پور، سیمرغ بلورین بهترین استعداد جوانان سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر را برای کارگردانی فیلم «قندون جهیزیه» به دست آورد. علی ملاقلی پور، سال‌ها در کنار پدر خود، زنده‌یاد رسول ملاقلی پور و دیگر پروژه‌های سینمایی، دستیار کارگردان بوده است. او در فیلم «سیزده» ساخته هومن سیدی علاوه بر حضورش به عنوان دستیار کارگردان، نقش کوتاهی را نیز ایفا کرده است.

 
خلاصه فیلم «قندون جهیزیه»:

عطا و معصومه در خانه ای مستأجرند، موعد اجاره آنها پایان یافته اما می خواهند در خانه بمانند.

 
عوامل فیلم «قندون جهیزیه»:

کارگردان، نویسنده: علی ملاقلی پور/ مشاور کارگردان: بهرام توکلی/ تهیه کننده : سعید سعدی/ مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی/ صدابردار: حسین بشاش/ طراح صحنه و لباس: غزاله معتمد/ مدیر صحنه: محمد ملکان/ طراح چهره پردازی: سهند ترابی/ جانشین تولید: جواد سلیمانی/ مدیر تدارکات: یاسر سلیمانی/ مشاور پروژه: دکتر محمد رضا شجاعی/ منشی صحنه: نفیسه ذاکری/ عکاس، مشاور رسانه ای: سمیه میری/ تصویربردار پشت صحنه: مجتبی تهوّری

بازیگران: صابر ابر، نگار جواهریان، مصطفی ساسانی، حسن عباسی، وحید نفر، حیدر زرقومی، اکبر عبدی، افسانه چهره آزاد، کریم اکبری مبارکه


حواشی «قندون جهیزیه»:

علی ملاقلی پور درارتباط با عدم حضور فیلم «قندون جهیزیه» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت:

"تماشاگران جشنواره از دیدن فیلمی که به زعم من دینامیت اکران در سال آینده است، محروم شده اند."

علی ملاقلی پور درارتباط نصحیت پدرش، مرحوم رسول ملاقلی پور و ساخت فیلم «قندون جهیزیه» گفت:

"زمانی که دستیاری پدرم را می کردم شاهد بودم که تلاش بسیاری برای دیده شدن فیلم‌هایش در جشنواره می کرد اما این تلاش‌ها آنقدر او را خسته کرد که هنگام نمایش فیلم «میم مثل مادر» به من توصیه کرد که هیچگاه برای جشنواره فیلم نسازم و هیچ انتظاری از جشنواره ها نداشته باشم بنابراین آنچه برایم مهم است ماندگاری اثر است."

گروه آوازی تهران به آهنگسازی میلاد عمرانلو برای اولین بار در سینما، موسیقی فیلم «قندون جهیزیه» را به صورت آکاپلا اجرا نموده اند.

اکبر عبدی درباره بازی اش در فیلم «قندون جهیزیه» گفت:

"همیشه دوست داشتم در فیلمی از زنده یاد رسول ملاقلی پور ایفای نقش کنم، اما این اتفاق رخ نداد و پس از پیشنهاد علی ملاقلی پور، بلافاصله پذیرفتم. در این فیلم فقط بر اساس خواسته های کارگردان عمل کردم و هیچ دیالوگ اضافه ای نداشتم، چرا که همه چیز بسیار خوب بود."

علی ملاقلی پور درباره فیلم و نام «قندون جهیزیه» گفت:

"در این فیلم بسیار سعی شده که مخاطب را در اولویت خود قرار دهد و سعی کرده که یک فیلم سینمایی قصه گو باشد. همچنین در آن بازیگران خوبی استفاده شده است. نباید برای فیلم نامی عجیب و سخت انتخاب کنیم، بلکه معتقدم هرچه نام فیلم ساده، شیرین، راحت و جذاب تر باشد، ارتباط بهتری با مخاطب برقرار می کند."

صفر محمدی به عنوان بازیگر و فیلمبردار پشت صحنه در فیلم «قندون جهیزیه» حضور داشته است.

مسعود کرامتی، بهرام توکلی(مشاور کارگردان) و هومن سیدی از پشت صحنه فیلم «قندون جهیزیه» بازدید کرده اند.
عکس هومن سیدی در پشت صحنه فیلم «قندون جهیزیه»:


 


 

علی ملاقلی پور درباره فیلمنامه «قندون جهیزیه» گفت:

"اگر ما از فرهنگ به یک سری روابط و برخوردهای بین آدم های جامعه و آن چیزی که از گذشتگان به ما رسیده است تعبیر کنیم، با نگاهی جزئی‌تر به روابط زندگی جامعه امروز می بینیم که مشکلاتی در فرهنگ آپارتمان نشینی و رابطه ی بین صاحبخانه و مستاجر وجود دارد."

کریم اکبری مبارکه، پس از مدت ها در فیلم «قندون جهیزیه» نقشی متقاوت بازی کرده است.

مسعود سلامی، مدیر فیلمبرداری فیلم «قندون جهیزیه» گفت:

"شانس من است که بیشتر فیلم‌هایی که کار می‌کنم تک لوکیشن هستند و در این زمینه تجربه کارهای قبلی‌ام مانند «هیچ» و «بیست» خیلی به من کمک کرد. همچنین فیلم نامه ملاقلی‌پر هم خیلی خوب بود. با این حال به دلیل اینکه لوکیشن خیلی کوچک بود، سعی کردیم از لحاظ بصری به تصویرهایی برسیم که بتوانیم نگاه تازه‌ای داشته باشیم."

علیرضا ساوه درودی به عنوان دستیار کارگردان و بازیگر در فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» حضور داشته است.

افسانه چهره‌آزاد درباره بازی اش در فیلم «قندون جهیزیه» گفت:

"نقش کوتاهم را در این اثر بسیار دوست داشتم و تجربه ای که با این گروه پشت سر گذاشتم بسیار شیرین و عالی بود. «قندون جهیزیه» ریتم درستی دارد و این ویژگی همان چیزی است که به بازیگر لذت می‌دهد و باعث می شود روند کار او را خسته نکند."

علی ملاقلی پور درارتباط با شباهت فیلم «قندون جهیزیه» با آثار پدرش، زنده یاد رسول ملاقلی پور گفت:

"به هیچ کدام از آن آثار نزدیک نیست. چون ایشان در یک شرایط دیگری بودند و من هم در یک شرایط دیگری زندگی کردم و پدر حرف نسل خودش را زده است و من هم دوست دارم حرف های شرایط و نسل امروز را  بزنم. شاید بعد از اینکه فیلم ساخته شد بعضی ها بگویند نوع ساخت فیلم شباهت هایی به فیلم سازی پدرم داشته باشد ولی آن چیزی که  برای من مهم است این‌که بعد از صدور پروانه ساخت تلاش کنم فیلم خوبی بسازم."


کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟ صار اَبَر که این روزها تقریبا می توانید در تمام فیلمهای سینمای ایران ملاقاتش کنید، بازیگر نقش اصلی مرد می باشد. نگار جواهریان که در فیلمهای « ملبورن » و « حوض نقاشی » خوش درخشیده بود،نیز بازیگر نقش اصلی زن فیلم می باشد. اکبر عبدی هم که نیاز به معرفی ندارد، یکی از بازیگران نقش مکمل فیلم است. داستان فیلم درباره چیست ؟ عطا ( صابر اَبَر ) و معصومه ( نگار جواهریان ) زوج جوانی هستند که به تازگی صاحبخانه شان به آنها اعلام کرده قصد دارد اجاره خانه را افزایش دهد. افزایش کرایه خانه باعث می شود تا عطا با پرداخت اجاره مشکل پیدا کند و… کارگردان کیست ؟ علی ملاقلی پور که فرزند مرحوم رسول ملاقلی پورِ کارگردان می باشد. وی سالهاست که به عنوان دستیار کارگردان در سینما فعالیت می کند و در فیلمهایی نظیر « سیزده » و « اینجا بدون من » حضور داشته است. « قندون جهیزیه » اولین فیلمی است که علی ملاقلی پور کارگردانی کرده است. حواشی فیلم؟ پس از به نمایش در آمدن فیلم « محمد رسول الله ( ص ) » ، برخی از سانس های نمایش فیلم « قندون جهیزیه » به این فیلم اختصاص یافت که همین موضوع سبب عصبانیت شدید علی ملاقلی پور شد. وی در بازی خیریه تیم منتخب ستارگان فوتبال جهان و ستارگان فوتبال ایران، به یکباره با لباسی که پوستر فیلم بر روی آن درج شده بود به میانه زمین دوید و تبدیل به جیمی جامپ دنیای فوتبال شد تا به این شکل به وضعیت بوجود آمده برای اکران فیلمش اعتراض کند! نکات مثبت فیلم ؟ فیلم برای بیان داستان طنزش متوسل به انواع و اقسام توهین های اجتماعی و فردی نمی شود و بجای آن، موقعیت می سازد و از موقعیت هایش طنز می سازد. پس از مدتها، مشاهده یک طنز در سینمای ایران که در آن هیچکس به دیگری توهین نمی کند، یک امتیاز مثبت است. « قندون جهیزیه » خوشبختانه چندتایی موقعیت طنز ناب هم ایجاد می کند که مخاطبش را بخنداند. البته ملاقلی پور نمی تواند در این ارتباط نمره کاملی بگیرد؛ تنها چند شوخی فیلم می گیرد. بازی صابر اَبَر و نگار جواهریان برگ برنده « قندون جهیزیه » می باشد. این دو حضور بازی متفاوتی نسبت به آنچه که در چند سال اخیر از آنان شاهد بودیم در این فیلم ارائه کرده اند که تماشایی و بامزه هست. نکات منفی فیلم ؟ فیلم شخصیت های مکمل گنگی دارد که داستانهایشان بی سر و ته است. داستانهای مکمل نظیر علاقه سرهنگ به مدیر ساختمان یا مخصوصا رابطه عطا و برادرانش، هیچ نقشی در پیشبرد فیلمنامه ندارند و اگر از فیلم حذفشان کنید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. « قندون جهیزیه » در یک سوم پایانی بطور کامل از رمق می افتد و قادر نیست داستانش را به نقطه سرانجامی برساند و با یک پایان بندی بد، قائله را ختم می کند. حرف آخر : « قندون جهیزیه » بیشتر از هرچیز مخاطب را به یاد ساخته ارزشمند سینمای ایران ، « اجاره نشین ها » ، می اندازد. البته ابدا نباید هنگام تماشای « قندون جهیزیه » آن را با فیلم مذکور مقایسه نمود اما بهرحال حال و هوای مشترکی میان این دو فیلم حکمفرماست. اولین تجربه علی ملاقلی پور درخشان نیست اما مخاطب را ناامید هم نمی کند.


برنامه این هفته سینمامعیار با موضوع بررسی فیلم «قندون جهیزیه» با حضور کارشناسان علی ملاقلی پور، احمدرضا دانش و محمد امین نوروزی و با اجرای سید امیر جاوید برگزار شد

ملاقلی‌پور: فیلم به مذاق تماشاچی نشسته و همین برای ما رضایت‌بخش است

در ابتدای برنامه، علی ملاقلی پور کارگردان «قندون جهیزیه» پیرامون فیلم صحبت کرد و گفت: در هفته اول اکران هستیم و بیننده های زیادی داشته ایم. تبلیغاتمان به نسبت اینکه بخش خصوصی هستیم و هزینه تولیدمان کلان نبوده، اما خوب بوده است، فیلم به مذاق تماشاچی نشسته و همین برای ما رضایت بخش است.

وی در ادامه در مورد همکاری خود و مشاور فیلم بیان داشت: بخشی از این همکاری به این دلیل است که سال ها دستیار ایشان بودم، توکلی مشاور کارگردان هستند و جهان اثر برای نویسندگی پروژه است. بنده دوست دارم که انتهای فیلم هایم امیدوارانه باشد که این با پایان فیلم های آقای توکلی تقریبا متفاوت است. دوست دارم که هم حرف خوبی بزنم و هم فیلم مخاطب پسند و شاد باشد و نگاه مستقیم به تماشاچی داشته باشم، نقد بدی نشنیده ام و عموم منتقدین راضی بودند.

ایشان درباره سوال مجری مبنی بر تولید اثر دوم گفت: خیلی درگیر اثر دوم نیستم و می خواهم مردم همین اثر اول را ببینند، دلم می خواهد مردم فیلم را در سینما ببینند چرا که طنز در سینما اتفاق می افتد و جمع می خندند و این خنده تسری می یابد و حال جمعی خوب می شود. در هنگام نوشتن فیلمنامه به بحث های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و جهانی توجه داشتم و سعی کردم که فیلم حرف هایی برای خود داشته باشد و امیدوارم سیاستمداران هم فیلم را ببینند چرا که روزنامه و سایت های اصلاح طلب و اصول گرا همه فیلم را دوست داشتند

نوروزی: عدم حضور «قندون جهیزیه» در جشنواره فجر سال قبل تعجب‌برانگیز بود

محمدامین نوروزی دیدگاه خود را درباره فیلم چنین بیان کرد: بسیار متعجب شدم که چرا فیلم به این خوبی که از فیلم اولی های جشنواره فجر سال قبل بالاتر است از جشنواره بیرون بود. کارگردان موضوع جدیدی را تعریف کرده و دچار کلیشه کارگردانان دیگر نشده است، فیلم به لحاظ ساختار قابل تامل است و دیدن این اثر به عنوان کار اول بسیار لذت بخش بود.


دانش: سلیقه هیئت انتخاب فجر را بپذیریم

سپس دانش در این رابطه صحبت کرد و گفت: در مورد فیلم هم داستان هستم ولی در مورد جشنواره خیر. باید فرهنگ جشنواره را بپذیریم که یک عده فیلم‌ها را انتخاب می‌کنند و این اصلا بدان معنا نیست که فیلم هایی که به جشنواره نمی‌آیند، فیلم‌هایی بد و آنها که می‌آیند خوب هستند. هیئت انتخاب از اعضای سینما هستند و به آنها اعتماد شده است. فیلم خیلی از بزرگان هم بوده‌اند که فیلم‌هایشان پذیرفته نشده و لذا به آقای ملاقلی‌پور پیشنهاد می‌کنم از همین فیلم اول و فیلم‌های بعد وارد چنین حاشیه‌هایی نشوند.

نوروزی: کارگردان از کلیشه‌ ملودرام‌های اجتماعی دور شده است

نوروزی در مورد دورشدن کارگردان از کلیشه‌های ملودرام های اجتماعی گفت: با اینکه با شخصیت های اصلی فیلم همراه هستیم که دردهای اجتماعی و اقتصادی دارند و با ناهنجاری ها در این مشکلات هستند خیلی راحت از ابتدا تا انتها، کارگردان نشانه هایی می گذارد که همین آدم ها نسبت به وضعیت موجود خود مقصرند. بخشی از ادبیات مشت آهنین و آدم های فروخورده و … که خیلی ایرانی نیست در این فیلم نشات گرفته از جریان های فکری غربی‌ست. صابر ابر به عنوان نماینده و شخصیت اصلی فیلم که خودش می خواهد از زندگی و وضعیتش احقاق حق کند و خود را نجات دهد دچار اشکالات و ایراداتی هست و در کنار او آدم های پیرامون مقصرند و سهم تقصیر بین آدم های مختلف تقسیم شده است. در مورد موضوع اثر نقش آقای توکلی را پررنگ می دانم چون دغدغه های فلسفی ایشان عمیق تر است، شباهت هایی بین دکوپاژهای آقای ملاقلی پور با فیلم « بیگانه»ی آقای توکلی هست، اما در مضمون باز نقطه اشتراکی بوده است.


دانش: «قندون جهیزیه» بر لبه تیغ عدالت اجتماعی

دانش در ادامه این نکات خاطرنشان کرد: فیلم به صورت ظریفی روی لبه تیغ عدالت اجتماعی حرکت می کند و توانسته موفق باشد و به خطا نرود. اگر جاهایی حواسمان را جمع نکنیم به جای مشکل پیدا کردن با عدالت اجتماعی با عدالت خدا مشکل پیدا می کنیم، همه ما در این جامعه که از نظر اقتصادی خیلی اوضاع به سامانی ندارد زندگی می‌کنیم و این می تواند در اوج بدبختی های اقتصادی باعث اعتراض به خدا هم بشود ولی احساس می کنم که آقای ملاقلی پور توانسته از این فضا فیلم را به سمت مشکل با عدالت اجتماعی ببرد، این اتفاق با کاراکتر نگار جواهریان رخ داده است که زوجی را می بینید که شوهر به خاطر مشکل مالی معتقد است همه حق او را خورده اند ولی از آن طرف زن با موضوع، راحت تر برخورد می کند و تقریبا خطی را که باید در زندگی رفت در کاراکتر معصومه می بینیم ولی عطا رعایت نمی کند و در ادامه می بینیم که عطا در یکسری جاها مقصر است و خودش باعث می شود که خیلی اتفاق ها برایش بیفتد، این از نظر مفهومی اتفاق خوبیست و بحث از ماست که برماست در فیلم خیلی خوب درآمده و همین یک نکته موجب می شود که بخش های دیگر فیلم را تحلیل کنیم.


هنر کارگردان در تعریف درست و جذاب داستان است

دانش ضمن اشاره به پرسوناژ شلوغ فیلم بیان داشت: فیلمنامه مشکلی ندارد و روی شخصیت های فکر شده است، آدم ها در جای خود قرار گرفته اند و حتی یک نفر اضافه نیست ولی در پرداخت یکسری مشکل داریم و شاید آقای ملاقلی پور در اول فیلم کل داستان را می گوید ولی باز هم این هنر را دارد که قصه را خوب تعریف کند و تماشاگر را با خود همراه کند ولی اولین باری که صاحبخانه به بالا می آید و تلاش می کنند در خانه را ببندند که خانه نیستیم، فیلم تقریبا وارد فاز تام و جری می شود یعنی اصلا فضای جدی داستان نیست و یک لحظه بازیگران را به هم می ریزیم که فضای مفرحی ایجاد کنیم و بعد فیلم دوباره به همان ریتم خود برمی گردد و این سکانس خوب درنیامده است اما در جاهای دیگر فیلم شیرینی های متناسب با داستان داریم.


نوروزی: در سلسله روابط علت و معلولی فیلم دچار سکته است

نوروزی به دلایل خود در این رابطه اشاره داشت و گفت: فیلمنامه‌ی اثر در عین اینکه شخصیت های متعدد و پرکاراکتری دارد و سهم خوبی به هرکدام می دهد در آخر برای هرکدام از این شخصیت ها پایان خوب و معقولی دارد، اما در سلسله روابط علت و معلولی در فیلم دچار سکته هستیم و زنجیره خوب به هم وصل نشده است به این دلیل که در پایان فیلم می بینیم که در مورد سوء برداشت و فرافکنی که عطا نسبت به صاحبخانه اش داشته غافلگیر می شود، باید برای این غافلگیری ها نشانه هایی در فیلم گذاشته شود که حداقل مشکوک باشیم عطا اشتباه فکر می کند ولی تا پایان فیلم اینطور فکر می کنیم که صاحبخانه ی عطا چقدر دنبال سود خود است و این با سکانس آخر فیلم تناسب ندارد و مشکل اصلی در فیلمنامه است.


وی ادامه داد: داستان جاهایی پیش نمی‌رود و این پسر گروه فیلمبرداری را به خانه می آورد و مدام درگیر این است که کار فیلمبرداری تمام شود تا پولش را به صاحبخانه بدهد و اینجا چالش عطا و صاحبخانه را نداریم و انقطاعی شکل گرفته است و اصل غافلگیری اینجاست که می فهمیم گروه فیلمبرداری که به فکر خلق باید باشند از همه دروغگوتر و ریاکارترند، غافلگیری های اینچنینی در فیلم های سینمایی بلند خصوصا بخش پایانی، به نظرم نقطه ضعف بزرگی است و چون نقاط پیش برده ما در یک جا گروه فیلمبرداری و جایی دیگر صاحبخانه است این دو با هم خوب پیش نمی روند در صورتی که می توانست غافلگیری یکباره نباشد.


دانش: عنوان «قندون جهیزیه» هوشمندانه انتخاب شده است

دانش در این رابطه دیدگاه متفاوتی داشت و بیان داشت: غافلگیری خوب است و این به نظرم یک اصل است و باید غافلگیر می کرد، اینکه گروه فیلمساز یکباره می گویند که ما پول نمی دهیم مدار مستقیم و صحیح فکری فیلم است و اصلا هدف فیلمساز است که به جای اینکه روی داشته های خود حساب کنیم هزار جنگولک بازی در می آوریم که پول به دست بیاوریم و از اینها هم پول در نمی آید و این درسی است که به بیننده می دهد و این صحیح است. اسم این فیلم خیلی هوشمندانه انتخاب شده و قندون جهیزیه یعنی چیزی که تعلق به ما دارد و اگر برود برمی گردد ولی چیزی که برای ما نیست هرچقدر هم که برایش تلاش کنیم به آن نمی رسیم و غافلگیری هم در خدمت فیلم است و این ایراد فیلمنامه نیست.


نوروزی به این مطلب اضافه کرد: اگر نشانه گذاری های درستی انجام شود و مخاطب از آن آگاه باشد و بعد در انتها غافلگیری اتفاق بیفتد فوق العاده است چرا که می دید و این را درک می کرد و پایان بندی متفاوتی داشت ولی اینکه یکسری شخصیت ها و اطلاعات را پنهان کنی اطلاعات درست به مخاطب نداده ای که قضاوت کند، مثلا در یکسری جاها شارلاتان بودن معاملات ملکی را می فهمیم و حدس هایی می زنیم اما نسبت به صاحبخانه نمی توان اینطور فکر کرد.

این کارشناس سپس به ساختار فیلم و شباهت‌های لحن کارگردانی پرداخت و بیان داشت: مثلا در فیلم «من دیه‌گو مارادونا هستم» آقای توکلی و «بیگانه» دوربین آرام حرکت می‌کند، ولی اینجا اتفاق خوب این است که مخاطب در یک لوکیشن کوچک این فضاسازی را با زاویه دوربین های فیلم حس می کند و دوربین پر از حرکت های درست است هرچند در برخی جاها لحن دوربین به هم ریخته شده است. اینکه این فیلم از جشنواره فجر خارج بوده به خاطر سلیقه فیلمساز در کارش بود که سعی کرده اثر سرگرم کننده داشته باشد هرچند طنز موقعیت در این فیلم خیلی خوب است.

دانش در ادامه، ویژگی‌های کارگردانی در اثر را برشمرد و گفت: برگ برنده این فیلم را این می دانم که در فیلمنامه و کارگردانی حرف دل کارگردان زده شده است و در پرداخت هم طوری دوربین و دکوپاژ استفاده شده که بتوان آن حرف را زد. امیدوارم فیلم های بعدی هم کارگردان همینطور حرف داشته باشد و اگر روزی فیلمسازی بودیم که شناخته شده بودیم ولی حرفی برای گفتن نداشتیم به خاطر اینکه شغلمان فیلمسازیست فیلم نسازیم.


بنیانیان: حذف عنوان «فجر» از بخش بین‌الملل جشنواره فجر غیرمنتظره بود

در ادامه برنامه، مجری طی گفتگوی تلفنی با حسن بنیانیان مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای انقلاب فرهنگی سوال کرد: «تغییر عناوین پیشانی‌های فرهنگی و حذف واژه "فجر" با هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است؟»


ایشان در پاسخ به این سوال گفت: خبر غیرمنتظره است و حتی اگر تصویب شود به دلیل اهمیت آن انتظار داریم که برای افکار عمومی توضیح داده شود که چه چیزی را می‌خواستیم به دست بیاوریم که این تغییر را داده‌ایم، الان نمی‌توان قضاوت کرد جز اینکه از عزیزان بخواهیم که توضیح دهند چه فلسفه‌ای پشت این تغییر هست. برخی از کلمات به واسطه قدمت، رسانه‌ای شدن به صورت گسترده و بعد جهانی داشتن نمادی از انقلاب است و به خصوص در شرایطی که به واسطه انرژی هسته‌ای ناچار شدیم با دشمن پشت میز مذاکره بنشینیم و باید الان بیشتر نفوذ فرهنگی دشمن را مواظبت کنیم، باید یک دور احیاگر این عناوین و ارزش‌ها باشیم که سوء‌تفاهم رخ ندهد.

وی افزود: این کلمات در تولیدات سینمایی نقش دارد و انتظار هست که آثار نسبت به انقلاب داشته باشد چرا که در دهه مبارک فجر وارد جشنواره می شود و این پیامی‌ست که کل جشنواره‌های هنری را حول و حوش دهه فجر سازماندهی کردند که یادآوری باشد که هنر در خدمت انقلاب باشد.


حذف عنوان «فجر» از جشنواره در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی خواهد شد

مجری در ادامه ضمن بیان دلایل آقای ایوبی راجع به حذف عنوان فجر از بنیانیان پرسید: «آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند مطالبه کند یا به لحاظ قانونی سازمان سینمایی این اختیار را دارد که این عنوان را حذف کند؟»


بنیانیان در جواب گفت: شورای عالی فرهنگی یک نهاد سیاست‌گذار است و بارها مقام معظم رهبری فرمودند که اینجا قرارگاه فرهنگی کشور است و باید نظارت بر تحولات فرهنگی داشته باشد. طبیعی‌ست که در جلسه اول شورای انقلاب فرهنگی موضوع مورد بحث قرار گیرد و آقای ایوبی و … دلایل خود را توضیح دهند. باید توجه کنیم که آیا چیزی که به دست می آوریم خیلی ارزشمندتر از چیزیست که از دست می دهیم؟! یک جشنواره فجر بیشتر نداریم و باید به سمت یکی کردن برویم که فیلم خارجی هم اگر با ارزش‌های انقلاب همخوانی دارد در جشنواره ما شرکت کند. ارزش سینمای ما وابسته به توسعه معیارهای انقلاب اسلامی‌ست که ریشه در آخرین دین الهی دارد، شورای عالی انقلاب فرهنگی حتما حساسیت نشان داده و توضیح خواهد خواست. این خبر بدیست به خصوص که مصادف با مذاکرات هسته‌ای باشد که شبهه ناک می شود و ممکن است منشا تنش هایی در این مقطع شود که با تذکرات مقام رهبری هم باید یک دستگاه فرهنگی روی بستن راه‌های نفوذ کار کند نه اینکه بحثی مطرح کند که راه های نفوذ باز شود.


دانش: زبان بی‌تکلف و دیالوگ‌های ملموس، نقاط مثبت فیلم

دانش در صحبت‌های پایانی خود راجع به فیلم گفت: یکی از نقاط مثبت فیلم، زبان بی‌تکلف و دیالوگ‌های خیلی ملموس است و قصه انتخاب شده به روز است و 70-80 درصد جامعه و یا بیشتر کاملا این زندگی و مشکلات اقتصادی و … را لمس می کنند و این برگ برنده ای است که این فیلم در دل تماشاگر بنشیند و امیدوارم با توجه به تبلیغات اصلی فیلم ها که سینه به سینه هست این فیلم بتواند فروش بیشتری داشته باشد.


نوروزی: متفاوت بودن شخصیت های اصلی فیلم از نقاط قوت فیلم است

نوروزی هم در جمع‌بندی صحبت های خود بیان داشت: متفاوت بودن شخصیت های اصلی فیلم صابر ابر و نگار جواهریان، یکی از نقاط قوت بسیار خوب این فیلم است که در عین اینکه پربازی هستند بازیگردانی خوبی انجام شده است. ستاره بودن اکبر عبدی در این فیلم خیلی پررنگ نیست و شاید می شد برای او اتفاقات بهتری بیفتد، دوز اغراق بازی ها در برخی جاها حالت رئال بودنش را به هم می زند و طنز که قرار است فیلم را نشاط آور کند رئال بودن را به هم می زند و باید با دقت بیشتری این کار انجام می شد. زاویه دید خوب راجع به مسائل اجتماعی و حرف متفاوت و درهم تنیدگی و تنشی که در فضای اجتماعی هست در لحن و ساختار کار خیلی خوب درآمده و ان شاالله اتفاقات خوبی برای فیلم بیفتد.

برنامه رادیویی سینمامعیار پنجشنبه‌ها ساعت 14:30 دقیقه از رادیو گفت‌وگو پخش می‌شود. برنامه‌ای با اجرای سید امیر جاوید و تهیه کنندگی و سردبیری محمد جواد طالبی که سعی دارد ضمن پرداختن به مسائل اساسی سینمای ایران سطح آگاهی مخاطب از فیلمهای روی پرده را بالا ببرد.


 


 


 


 


 

توجهاگر با ارور 404 مواجه شدید از بخش نظرات اطلاع دهید تا فایل جایگزین شود

برای کمک به تامین هزینه هاست دانلود لطفا روزی یک بار روی بنرهای زیر کلیک کنید

راهنما

  • کلیه فیلم و سریال های سایت به صورت کم حجم و با کیفیت مناسب میباشند،کیفیت فایل های کم حجم مقداری پایین تر از فایل های اورجینال میباشد.
  • برای سهولت در دانلود از نرم افزار های دانلود منیجر نظیر IDM و برای پخش فیلم و سریال ها از نرم افزار هایی مانند KM Player استفاده نمایید.
  • راهنمای دانلود از سایت تیک فیلم
  • صفحه درخواست فیلم و سریال
  • راهنمای کیفیت فیلم ها
  • کانال تلگرام تیک فیلم
    1. سارا در تاریخ یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ گفته :

      سلام چرا نمیشه دانلود کرد!؟

      پاسخ
      • Admin در تاریخ یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ گفته :

        سلام روز 27 یا 28 بهمن منتشر میشه و در سایت قرار خواهد گرفت
         

        پاسخ
    نظری بدهید

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    X
    تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تیک فیلم(tikfilm.net) می باشد.