دانلود رایگان فیلم و سریال با لینک مستقیم

به تیک فیلم خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶

نوروز 96

قوانین تیک فیلم
دانلود فیلم لاک قرمز دانلود فیلم متولد 65
آسمان هاست

جدیدترین فیلم ها

دانلود فیلم آس و پاس
دانلود فیلم آرزوهای ناتمام
دانلود فیلم بی خوابی اسب ها
دانلود فیلم میان ماندن و رفتن
دانلود فیلم رفقای خوب
دانلود سریال عاشقانه قسمت ۴ چهارم
دانلود فیلم این زن حقش را می خواهد
دانلود فیلم  بگذارید میترا بخوابد

دانلود فیلم Tomorrowland 2015

دانلود فیلم Tomorrowland 2015 کم حجم

دانلود فیلم Tomorrowland 2015 با حجم کم و لینک مستقیم

دانلود فیلم Tomorrowland 2015

نقد و بررسی فیلم Tomorrowland 2015

«فردا آباد»(Tomorrowland) کلاژ جالبی از لحظات و ايدههای جستجوی داستانی قدرتمند و پايانی منسجم است. برای مدتي، پيچيده بودن داستان اصلاً اهميتی ندارد. ماجرا مانند يک معمای جيگساو به نظر می‌رسد که ما را دعوت به حلش می‌کند. اين قسمت جالب ماجرا است. با اين حل، وقتی که جواب معما داده می‌شود، برخلاف انتظار تأثير زيادی بر جای نمی‌گذارد. و وقتی که پای دو ربات راکم ساکم به فيلم باز می‌شود، مشخص می‌شود که فيلم سازها دقيقاً نمی‌دانند که چگونه اين سفر اديسه وار را بايد به سر منزل مقصود برسانند. صحنه های پايانی چندان منطقی نيستند و يک فيلم به هر حال تخيلی را به اثر نااميد کننده ديگری در فصل پرفروش تابستان تبديل می‌کنند.

«فردا آباد» بيشتر يک فيلم هنری است تا يک اثر همه پسند، اگرچه چند صحنه اکشن برای افزايش ذائقه مولتی پلکسی به فيلم اضافه شده‌اند. با اين حال، «فردا آباد» تفکری است درباره اين که چگونه نگرش انسان آينده مدام در حال تغيير است. فيلم روی رابطه بی پايان ما با آخرالزمان تمرکز می‌کند. مفهوم انقراض دسته جمعی ما را نمی‌ترساند؛ بلکه يکی از جنبههای اصلی فيلم را تشکيل می‌دهد. در پايان، اين فيلم درباره نجات انسانيت از دست خودش و متقاعد نمودن ما از اين که آرماگدون امری عادی نيست می‌باشد.

حدود سی دقيقه طول می‌کشد تا بتوانيم قطعات مختلف داستان بِرَد بِرد، نويسنده و کارگردان، و همکار نويسنده‌اش ديمون ليندلوف را کنار هم بچينيم. پسرک تيزهوشی و مبتکری که نخستين بار در نمايشگاه جهانی سال ۱۹۶۴ ديده ايمش بزرگ شده و به مخترع واقع گرایی به نام فرانک واکر (جرج کلونی) تبديل شده است. او آينده را ديده است و با اطمينان صد در صد می‌داند که آينده روشن نيست. در مقابل فرانک، کيسی نيوتن (بريت رابرتسون)، قرار دارد که حاضر نيست عينک خوش بينی را از جلوی چشمانش بردارد. او به آيندهای اميدبخش، روشن و زيبا اعتقاد دارد. فرانک و کيسی به ديدن دنيای جذاب فردا آباد می‌روند- آرمان شهری برای دانشمندان و ايدهآل گراهایی که در هستی ديگری قرار دارند- منتها در زمان‌های مختلف و بنا بر دلايل گوناگون. کيسی اميدی به بازگشت ندارد و فرانک هرگز نمی‌خواهد که برگردد. تنها وجه مشترک اين دو، يک دختر اندرويدی به نام آتنا (رافی کسيدی) است که اعتقاد دارد سرنوشت دنيا به دست اين دو نفر است.

شايد من ديرتر از ديگران به اين نتيجه رسيده‌ام، اما فکر نمی‌کنم که ليندلوف بداند که ماجرا چگونه ختم می‌شود. بخش اعظمی از فيلم «فردا آباد» تجربه خيلی خوبی از يک کار علمی تخيلی است. جلوههای بصری آن تأثيرگذارند، رازآلود بودن فيلم ما را درگير می‌کند و شخصيت‌ها دوست داشتنی هستند. چند مورد کوچک نيز وجود دارند- فيلم کمی سعی می‌کند تا اتفاقات غيرقابل توضيح مانند سفر در زمان را توضيح دهد و رابطه بين فرانک و آتنا تا حدی کشف میشود- اما تا قبل از ۱۵ دقيقه پايانی فيلم داشتم از اين سواری لذت می‌بردم. نمی‌توانم به کار بِرد انتقاد نکنم، اما کار قبلی‌اش خوب بود؛ از کارگردان فيلم‌هایی مانند «غول آهنی»(The Iron Giant)، «شگفت انگيزان»(The Incredibles)، و «مأموريت غيرممکن ۴»(Mission: Impossible – Ghost Protocol) انتظار بيشتری داشتم.

به خوبی می‌توان تأثير و نفوذ استيون اسپيلبرگ را در «فردا آباد» احساس کرد. اين از آن دست فيلم‌هایی است که يک اسپيلبرگ جوان تر و قبل از ساخت «فهرست شيندلر»(Schindler's List) ممکن بود بسازد. اين فيلم بيشتر به «هوک»(Hook) نزديک است تا به «برخورد نزديک از نوع سوم»( Close Encounters of the Third Kind)، اما شکی نيست که تلاش برد برای ادای دين به اسپيلبرگ به اندازه «سوپر ۸»(Super 8) جی جی آبرامز موفق نبوده است. هالوی/halo ديزنی نيز مويد اين قضيه است. نه تنها اين فيلم به افتخار يکی از معروف‌ترين مناطق سلسله جادو نامگذاری شده است (گرچه هر گونه رابطهای ورای عنوان و چند سرنخ بصری بسيار رقيق است)، اما ارجاعات زيادی به جديدترين اثر ديزنی (جنگ ستارگان) وجود دارد.

جرج کلونی نقشی را بازی می‌کند که ايفايش با چنين کيفيتی تنها از او و تام هاردی بر می‌آيد. بلافاصله او در دلمان جا باز می‌کند چون او جرج کلونی است، ولو اين که شخصيت فرانک اندکی لئيم است. چنين بازی دقيقی برای فيلمی مانند اين اندکی زيادی است؛ حضور قابل اطمينان او کافی است. رافی کسيدی، يک بازيگر بريتانيایی جوان که بيشتر کار تلويزيونی کرده است، هيچ مشکلی در همراهی با کلونی در صحنه‌ها ندارد و به خوبی از پس آن بر می‌آيد.

تقريباً عدم پيشنهاد تماشای اين فيلم برايم دردناک است. اين فيلم برخلاف بيشتر فيلم‌های سری کاری است. رويکرد عجولان ای ندارد و به ترکيب دلپذيری از هوس، شوخی و جديت دست يافته است. برخی نوستالژی‌های دوران کودکی را به يادمان می‌آورد و با ديدن ترديدهای يک نسل قبل‌تر به آينده لبخند به لبمان می‌آورد. اما متأسفانه چنين دقتی در بيست دقيقه پايانی فيلم که حاصل تلاش ۱۱۰ دقيق قبل را به باد می‌دهد لحاظ نشده است. اين نقص باعث شده که «فردا آباد» بيشتر نااميد کننده باشد تا بد.


« سرزمین آیندگان » در اواسط ماه می به نمایش درآمده که می توان این تصمیم کمپانی دیزنی را بسیار هوشمندانه دانست چراکه تقریبا هیچ رقیبی در این هفته برای « سرزمین آیندگان » وجود ندارد و این فیلم با در اختیار داشتن تقریبا بیشتر سالن های سینمای جهان، اکران موفقی را پشت سر خواهد گذاشت. فیلم جدید برد بیرد ( کارگردان انیمیشن های معروفی از جمله « رتاتویل » و « شگفت انگیزها » ) درباره جایی در آینده به نام سرزمین آیندگان می باشد که قرار است باعث نجات زمین شود. البته دیدگاه نویسندگان در این اثر پرخرج متفاوت با بلک باسترهای اغلب پر زد و خورد هالیوودی است. داستان فیلم دختری به نام کیسی ( برت رابرتسون ) است. کیسی دختری باهوش و بسیار کنجکاو است که قصد دارد اطلاعات زیادی از فضا داشته باشد. او که نگران اخراج پدرش از سازمان NASA می باشد، سنجاق سینه ای را از طریق رباتی که خودش را به شکل دختربچه ترسیم کرده و از جایی به نام « سرزمین آیندگان » آمده، دریافت می کند. کیسی با لمس این سنجاق سینه قادر است تا دنیای آینده را ببیند اما این مسئله مشکلاتی را به همراه دارد که در ادامه با اضافه شدن فرانک ( جورج کلونی ) به او، وارد مرحله تازه ای می شود و… « سرزمین آیندگان » برخلاف بسیاری از آثار پر خرج هالیوود که دنیای آینده را ویرانه ای از جنگ و قحطی ترسیم می کنند، آینده را آن چیزی متصور می شود که نسل بشر پدید آورنده آن است و صرفا آن آینده قرار نیست که در قطحی و جنگ شکل بگیرد. اما روایت برد بیرد از این جریان، اگرچه بدیع است و برای تماشاگر هم خوشایند جلوه می کند، با اینحال چنان پیچیده و درهم تنیده شده که قدرت تاثیرگذاری مفهوم را کاهش داده است. فیلمنامه « سرزمین آیندگان » با اینکه حاوی مضامین اخلاقی متعددی است و قصد دارد امیدواری را به مخاطبش انتقال نماید، اما در داستانی که روایت کرده، دیدگاه های فلسفی و معنوی به حتی غلظت دارد که لذت تماشای این اثر پر زرق و برق را تحت تاثیر قرار داده است. « سرزمین آیندگان » همچنین از مشکل ریتم کند در روایت داستان رنج می برد بطوریکه حتی پس از گذشت 30 دقیقه از فیلم، مخاطب به درستی نمی داند که باید منتظر چه اتفاقی باشد. فیلم مقدمه ای طولانی برای معرفی شخصیت ها و مقصدی که شخصیت های داستان قصد رسیدن به آن را دارند ترسیم می کند و سرزمین آیندگان را محلی بی نظیر می داند که قرار است اتفاقات ویژه ای در آن رخ دهد. اما پس از روبرو شدن مخاطب با آنچه که فیلم بیش از یک ساعت زمان برای معرفی و تحلیل آن بکار برده، هیچ ایده جدید و جذابی که بتواند سرزمین آیندگان را متمایز از دنیای خیالی که اغلب در آثار تخیلی دهه ی 50 میلادی می شد مشاهده کرد، به نمایش گذاشته نمی گذارد. سرزمین آیندگان قرار است تا دلیلی برای نجات زمین از معضلات اجتماعی و زیست محیطی باشد، یعنی نقطه ای که تماشاگر انتظار مواجه شدن با انواع و اقسام سورپرایزها و مفاهیم جدید را دارد اما فیلم با کلیشه های رایج از مخاطبش استقبال می کند که شاید بتوان حتی از کلمه " ناامید کننده " درباره آن نام برد. روی هم رفته فیلمنامه « سرزمین آیندگان » اگرچه پر از مفاهیم فلسفی و پیچش های داستانی مختلف می باشد ( که البته می توان گفت نیاز نبوده اینطور باشد )، اما در نهایت به نقطه ای می رسد که با جمع بندی آن، یک ایده جمع و جور را در اختیار تماشاگر قرار می دهد که پیش از این هم بارها در فیلمهای دیگر به مراتب ساده تر به تصویر کشیده شده بودند. با اینحال « سرزمین آیندگان » از حیث فنی یکی از بهترین های سال است. برد بیرد که توانایی ویژه ای در دکوپاژ دارد و اصولا کارگردانی است که به جزئیات اهمیت فراوانی می دهد، تصاویر شگفت انگیزی در « سرزمین آیندگان » خلق کرده که برخلاف فیلمنامه، بسیار هیجان انگیز هستند. فیلمبرداری فوق العاده کلودیا میراندا، لذت تماشای فیلم را دو چندان کرده است و جلوه های ویژه جذاب نیز چشم نواز هستند. « سرزمین آیندگان » در بحث فنی مطمئنا امضای برد بیرد را پای اثر دارد و کمتر می توان به آن ایرادی وارد دانست. در میان بازیگران فیلم بهترین نفش آفرینی متعلق به رفی کسیدی در نقش آتنا بوده است. جورج کلونی در این اثر درخششی که از وی انتظار می رفت را ندارد و باید حضورش را بیشتر به جهت بازاریابی بهتر فیلم قلمداد کرد. بریت رابرتسون که تمرکز فیلم بر روی او بوده نیز بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته است. رابرتسون اخیرا فیلم دیگری به نام « طولانی ترین سواری » را بر پرده سینماها داشت که در مجموع فیلم ناامید کننده ای بود. « سرزمین آیندگان » چنانچه می توانست از غلظت مفاهیم فلسفی و پیچش بی جهت داستانش بکاهد، می شد که یک اثر بدیع را از برد بیرد که ثابت کرده همیشه خلاقیت را به کلیشه ترجیح می دهد، شاهد بود. اما با اینحال « سرزمین آیندگان » هنوز هم دلایل زیادی برای تماشا دارد. تصاویر حیرت انگیزی که کلودیا میراندا ثبت کرده ، دکوپاژ عالی بیرد و البته جلوه های ویژه چشم نواز ، دلایل بسیار خوبی برای تماشای اثری هست که بنا ندارد حال تماشاگر را بد کند بلکه می خواهد مفاهیم زندگی سالم و ساخت آینده به دست خودِ بشر را به مخاطبش انتقال دهد.

terra
توجهاگر با ارور 404 مواجه شدید از بخش نظرات اطلاع دهید تا فایل جایگزین شود

برای کمک به تامین هزینه هاست دانلود لطفا روزی یک بار روی بنرهای زیر کلیک کنید

راهنما

  • کلیه فیلم و سریال های سایت به صورت کم حجم و با کیفیت مناسب میباشند،کیفیت فایل های کم حجم مقداری پایین تر از فایل های اورجینال میباشد.
  • برای سهولت در دانلود از نرم افزار های دانلود منیجر نظیر IDM و برای پخش فیلم و سریال ها از نرم افزار هایی مانند KM Player استفاده نمایید.
  • راهنمای دانلود از سایت تیک فیلم
  • صفحه درخواست فیلم و سریال
  • راهنمای کیفیت فیلم ها
  • کانال تلگرام تیک فیلم
  • نظری بدهید

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تیک فیلم(tikfilm.net) می باشد.