دانلود فیلم شب برهنه کم حجم

دانلود فیلم شب برهنه با حجم کم و لینک مستقیم

دانلود فیلم شب برهنه

نقد و بررسی فیلم شب برهنه

بنده به شخصه به هيچ وجه انتظار چنين فيلمي را قبل از تماشاي آن نداشتم و ذهنيت من نسبت به فيلم و بخصوص مظمونش بسيار متفاوت با واقعيت آن بود. شايد بعد اولين فيلم اش (پر پرواز) و آن آلبومهاي صوتي و تصويري و اخيرا آلبوم خيالي نيست انتظارها كمي با آنچه كه در فيلم شب برهنه ديديم فرق مي كرد. يعني فيلم با موضوعي مشابه پر پرواز يا فيلمهايي كه هم زمان با آن و هم اكنون ساخته و اكران مي شوند كه في الواقع مسائل پيش پا افتاده و نخنماي زندگي را به تصوير مي كشند و صرفا در عوامل تكنيكي و پرسنلي متفاوتند. فيلم شب برهنه جاي بحث چنداني در مورد مسائل فني (حداقل در اين مبحث) ندارد ولي نكته هايي كه مي شود به آن اشاره كرد كه بارها و بارها در سينماي ما به آن اشاره شده و كماكان اين مشكلات و ضعفها مشهودند به مسائلي چون نور، گريم و جلوه هاي ويژه و … بر مي گردد كه مشكل تنها اين فيلم نيست. چهره شادمهر در اين فيلم از گريم و چهره پردازي مناسبي برخوردار نبود كه از ساده ترين آن يعني ريش مصنوعي اش مي توان به اين نكته پي برد. در مورد كاربرد خون و همچنين پردازش صورتها (بويژه شادمهر و همسرش) اين فيلم پرونده ضعيفي از خود به جا گذاشت. مابقي موارد كه مجالي براي رسيدگي به آنها نيست را به توجه مستقيم خودتان به اين فيلم جلب ميكنم.
پرداختن به موضوعات گسترده و متنوع در شب برهنه اين فيلم را علاوه بر فيلمي عامه پسند، فيلمي با مضامين عميقتري چون مسائل انتخاباتي و سياسي ، اختلاف طبقاتي، فساد جامعه و ديگر مسائل مبدل ساخته كه در مواردي نيز موفق عمل كرده بود. دو نكته را مي توان در اين فيلم اشاره كرد كه در طول فيلم بسيار روشن و واضح بود. يكي شخصيت خود شادمهر (فردي بي تفاوت و خونسرد) و ديگري بي رحم بودن اين فيلم. شايد بشود اين فيلم را يك فيلم تاريك نام گذاشت. ناكامي هاي پي در پي، مشكلات متعدد، نسلي متشنج و از دست رفته و سرانجامي تلخ و ناميمون (حداقل براي نقش اصلي) اين فيلم را كمي از سطح فيلمهاي ديگري كه به ظاهر چنين مسائلي مي پردازند متمايز مي كند و صلابت بيشتري از خود به نمايش مي گذارد. توجه به امر ازدواج موقت، مداحان (همان نوعي كه در فيلم ميبينيد)، پاتوقهاي گوناگون از نمونه هاي جديد موضوعي بشمار مي روند كه در اين فيلم به تصوير كشده شده بود. ولي محور اصلي فيلم و حلقه اي كه بسياري از حلقه هاي ديگر در جوانب آن قرار داشتند انتساب شادمهر به فرزندي يك شهيد است. و در مقابل آن دوستي كه به علت اينكه پدرش منافق بوده و در جريانات بعد انقلاب لطمات روحي و جسمي شديدي را از جامعه وقتش متحمل شده و مقايسه آنها كه به عهده بيننده گذاشته شده بود. در راس ديگر اين مثلث فرزند يك كانديد نمايندگي را داريم كه با تزوير، صحنه سازي و مسلك اوستا و نوكري پدر كنار آمده و به نوعي حسابش را از دوستان كودكيش جدا كرده طوري كه بعد از نيمه فيلم شخصيت او (علي قربانزاده) به كلي حذف شده و فقط شاهد دورنمايي از او هستيم. در اين بين نقش دختري كه درون اين مثلث پسرانه محبوس مانده و در هر زماني متوجه يكي از اين رئوس بود به نوعي متذكر فرمول و رويه اي است كه جامعه كنوني ما با آن كنار آمده. اگر ارتباط ميان اين سه جوان را از بين ببريم و هر كدام را مستقل فرض كنيم مشاهده خواهيد كه كه در واقعيت جامعه كنوني تقريبا سرنوشتي مشابه آنچه كه در آخر فيلم مشاهده شد رقم خواهد خورد و دو فرد ديگر محو مي شوند. و باز اين دو خود را در مثلث، مربع و شش ضلعي ها و n ضلعي هايي قرار مي دهند تا شانس خود را براي كسب منافعي براي زندگي، براي خوشبختي و براي لذات زيباي دنيوي امتحان كنند و سرانجام عده اي كه مهر انگل، فاسد، بيكار، بي پول، بي اصل و نسب بر پيشانيشان خورده كاسه به دست و حيران به گوشه اي پرت شده و صرفا گذران عمر مي كنند. اين نكته جالبي بود بود كه ميشد آن را مورد تحسين قرار داد.